مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 14:052023-09-18اقتصادي

معرفی انواع کودهای شیمیایی مناسب جهت کشت های پاییزه


سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ضمن معرفی انواع کودهای شیمیایی مناسب جهت کشت های پاییزه، گفت: مصرف کود مناسب بر حاصلخیزی و بهره وری خاک، - ایسنا/ایلام سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ضمن معرفی انواع کودهای شیمیایی مناسب جهت کشت های پاییزه، گفت: مصرف کود مناسب بر حاصلخیزی و بهره وری خاک، مقاومت گیاه در مقابل آفت ها و کیفیت محصول تولیدی تأثیر بسزایی دارد.

سیامک بیگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به از نزدیک شدن زمان کشت پاییزه اظهار کرد: مصرف کود مناسب در حاصلخیزی و بهره وری خاک، مقاومت گیاه در مقابل آفت ها و کیفیت محصول تولیدی تأثیر بسزایی دارد و دانستن خواص انواع کودهای شیمیایی می تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش مؤثری ایفا کند.

وی گفت: عمده کودهای مؤثر در کشت پاییزی شامل سولفات پتاسیم، کلرورپتاسیم، سولفات آمونیوم، فسفات آمونیوم و اوره است که هر کدام ویژگی های منحصربه فردی دارند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام پرمصرف ترین کود ازته در دنیا را کود اوره دانست و تصریح کرد: کاربرد اصلی این کود تأمین نیتروژن گیاهان بوده و باعث سرسبزی می شود و از طرفی به فرایند فتوسنتز کمک ویژه ای می کند؛ چون این محصول تنها تأمین کننده نیتروژن محسوب می شود و در درجه اول برای رشد شکوفه ها از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی انواع کودهای شیمیایی مناسب جهت کشت های پاییزه

معرفی انواع کودهای شیمیایی مناسب جهت کشت های پاییزه