مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 19:402023-08-30سياسي

وزیر علوم: دانشمندان ایرانی جزء سرآمدان علمی دنیا هستند


امروزه بیش از 840 دانشمند یک درصد برتر دنیا داریم، بیش از 1900 دانشمند 2 درصد برتر دنیا داریم که جزء سرآمدان دنیا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به مناسبت هفته دولت در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، گفت: در دو سالی که از دولت مردمی آقای رییسی گذشته در آموزش عالی اتفاقات میمونی افتاده که برخی از این اتفاقات برای اولین بار است و در برخی هم نقاط قوت گذشته تقویت شده است که جا دارد اینجا از تمام وزرای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مدیرانی که عمر خود را صرف آموزش عالی کردند تشکر کنم، اگر امروز افتخاراتی در کشور داریم نتیجه زحمات تمام مدیران بوده است.

وی افزود: نزدیگ به 80 هزار سند علمی در سال گذشته منتشر شده و ما رتبه پانزدهم علمی دنیا را داریم که نتیجه ریل گذاری در گذشته بوده است، تأسیس پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بوده است، در دو سال گذشته بیش از 50 هزار شغل در پارک ها راه اندازی شده است، تعداد پارک ها افزایش یافته و تعداد قابل توجهی پارک خصوصی در حال تأسیس است.

زلفی گل اظهار داشت: با تأسیس معاونت علمی و فناوری سعی کردیم تولید علم را به سمت تولید خدمت و سرمایه ببریم، تعداد مراکز رشد به 260 مرکز رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر علوم: دانشمندان ایرانی جزء سرآمدان علمی دنیا هستند

وزیر علوم: دانشمندان ایرانی جزء سرآمدان علمی دنیا هستند