مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 21:152023-09-12اقتصادي

روند تحول و بالندگی «هنر هفتم» در کرمان


سینما هنر هفتم است، هنری که حدود 130 سال قبل آغاز شد و به جایی رسید که نامش با صنعت گره خورده و بیشتر از آنکه فرهنگ ساز باشد، پول ساز است، اما کرمان در این منظومه کجا جای گرفته و سینما در این منطقه چه حال و روزی دارد؟ - خبرگزاری فارس کرمان/ آمنه شهریارپناه: سینما هنر هفتم است، آن را هنر قرن بیستم هم می گویند، هنری که حدود 130 سال قبل آغاز شد، کم کم ارتقا یافت و با بهره گیری از دیگر هنرها اوج گرفت تا جایی که امروز نامش با صنعت گره خورده و بیشتر از آنکه فرهنگ ساز باشد، پول ساز است.

اگر چه در دنیا سینما و صنعتش جزیی از سیاست کشورها شده و با استفاده از آن، تفکر خود را بر دنیا غالب و حاکم می کنند، اما این رویه در کشور ما امری متفاوت است.

اولین بار در دوران مظفرالدین شاه بود که ایران با سینما آشنا شد، آن روزها این پادشاه به فرانسه سفر کرد و از سینماتوگراف آنجا خوشش آمد، به دستورش آن را خریدند و کشور را به سمت جشن های فرنگی و کارناوال های آنطرف آبی بردند.

سال 1283 اولین سینما در تهران گشایش یافت، هرچند قبل تر تبریز صاحب سینما شده و کمی بعد به دلیل عدم دسترسی به فیلم های روز تعطیل شده بود، مدتی بعد هم شرکت نفت، سینما را به مسجد سلیمان برد که هنوز هم پابرجاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند تحول و بالندگی «هنر هفتم» در کرمان

روند تحول و بالندگی «هنر هفتم» در کرمان