مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 10:552023-08-30بين الملل

عربستان به فرماندهی گروه ضربت ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس رسید


عربستان سعودی 5 ماه پس از عادی سازی رابطه با ایران، فرماندهی دو گروه ضربت از ائتلاف دریایی ضد ایرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز را عهده دار شده است.

- عربستان سعودی 5 ماه پس از عادی سازی رابطه با ایران، فرماندهی دو گروه ضربت از ائتلاف دریایی ضد ایرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز را عهده دار شده است.

برای اولین بار از زمان از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران، عربستان سعودی به فرماندهی دو گروه ضربت در ائتلاف دریایی متحدان آمریکا در خلیج فارس رسید: گروه ضربتی 152 و گروه ویژه ائتلاف نیروی نگهبان.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از بریکینگ دیفنس کاپیتان عاصم الامری از عربستان سعودی به عنوان فرمانده جدید گروه ضربت ترکیبی 152 تعیین شد و همزمان صالح علوفی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی سلطنتی عربستان، فرماندهی گروه ویژه ائتلاف نیروی نگهبان را عهده دار شده است.

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، گروه ضربت 152 یکی از پنج گروه عملیاتی زیر نظر نیروهای دریایی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده با 38 کشور عضو است که مقر آن در بحرین است.

ماموریت این ائتلاف همان گونه که آمریکا اعلام کرده مقابله با اقدامات ایران در خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز و ایجاد امنیت کشتیرانی آزاد تجاری در منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان به فرماندهی گروه ضربت ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس رسید

عربستان به فرماندهی گروه ضربت ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس رسید