مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 11:002023-08-26پزشكي

شهریور بهترین زمان واکسیناسیون آنفلوآنزا


بهترین زمان آماده سازی سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزابا استفاده از واکسن، شهریور ماه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سید مهدی حق دوست، فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه جهت تامین ایمنی زایی واکسن آنفلوآنزادر بدن به حدود یک تا یکونیم ماه زمان نیاز است، گفت: بهترین توصیه برای تزریق واکسن آنفلوآنزاقبل از ورود به پیک اول شیوع بیماری است.

  وی افزود: بهترین فرصت برای کسب حداکثر ایمنی زایی برای پیک نخست شیوع آنفلوآنزا، شهریور ماه و حداکثر تا مهر ماه است که آنتی بادی برای مقابله با ویروس در زمان مناسب در بدن ساخته شده و موجود باشد.

   عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: سالیان سال فن آوری تولید این واکسن در اختیار یکی دو کشور خاص دنیا بود ولی به همت متخصصان دانش بنیان کشورمان واکسن فلوگارد ضد آنفلوآنزاتولید شده و در اختیار هموطنان قرار دارد.

  وی با تاکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزای تولید داخل با فناوری نوین ساخته شده و توصیه میشود برای افراد بالای هجده سال تزریق شود، افزود: تقریبا تمام واکسن های تولید شده در جهان بر پایه تخم مرغ تهیه میشوند ولی واکسن فلوگارد با فناوری نوترکیب ساخته شده و کارایی خیلی بهتر و ایمنی زایی بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریور بهترین زمان واکسیناسیون آنفلوآنزا

شهریور بهترین زمان واکسیناسیون آنفلوآنزا