مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-18اقتصادي

سالانه 35 هزار تن آفت کش شیمیایی در کشور مصرف می شود


رییس سازمان حفظ نباتات کشور از مصرف سالانه حدود 35 هزار تن آفت کش شیمیایی در کشور خبر داد و گفت: سهم مدیریت تلفیقی در کنترل آفات بسیار ناچیز است.

- ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان حفظ نباتات کشور از مصرف سالانه حدود 35 هزار تن آفت کش شیمیایی در کشور خبر داد و گفت: سهم مدیریت تلفیقی در کنترل آفات بسیار ناچیز است.

حسین رنجبر اقدم، امروز(27 شهریور) در آیین افتتاح چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی به میزبانی کرمانشاه، اولویت اصلی سازمان حفظ نباتات را ارتقاء ضریب امنیت و سلامت غذایی جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته، افزود: میزان تولیدات کشاورزی ما از 24 میلیون تن در اوایل انقلاب اکنون با افزایش بیش از پنج برابری به حدود 125 میلیون تن رسیده است.

وی گفت: این میزان افزایش تولید در شرایطی رخ داده که عوامل مختلفی خصوصاً تغییرات اقلیمی تولیدات بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده، اما با استفاده از ظرفیت علم و دانش و با اتکا به توانمندی کشاورزان توانستیم به این میزان از تولید محصول برسیم.

وی با اشاره به اعلام سازمان جهانی خوار و بار مبنی بر اینکه کشاورزی در کشورهای با بارش متوسط زیر 500 میلی متر پرمشقت بوده و توجیه اقتصادی ندارد، تاکید کرد: با این وجود خوشبختانه ما در ایران با وجود بارش متوسط حدود 200 میلی مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 35 هزار تن آفت کش شیمیایی در کشور مصرف می شود

سالانه 35 هزار تن آفت کش شیمیایی در کشور مصرف می شود