مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-12سياسي

64 باب مغازه اطراف حرم مطهر و132 مغازه قبرستان نو قم تملک می شود


ساماندهی وضعیت اطراف حرم مطهر یکی از دغدغه های شهرداری قم است و در این رابطه 64 باب مغازه پیرامون حرم مطهر با همکاری دستگاه های استانی تملک می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری قم در هسته مرکز شهر اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای همکاری با اجرای طرح امنیتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام خواهیم داد، تملک 64 مغازه در فضای پیرامونی حرم مطهر است.

وی با بیان اینکه این مغازه ها از درب یک تا درب 6 حرم مطهر واقع شده اند، افزود: مذاکره برای تملک این املاک آغازشده است و تأمین منابع با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم انجام می شود.

شهردار قم قول تأمین منابع این تملک ها از اراضی 48 هکتاری پردیسان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این اقدام برای تأمین امنیت اطراف حرم مطهر و تقویت فضای قدسی آن ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی این املاک هزینه سرسام آوری دارد گفت: در این زمینه تأمین منابع از اراضی 48 هکتاری پردیسان می تواند موجب تسریع کار شود.

سقاییان نژاد به وجود 120 مغازه در بازارچه شیخان اشاره کرد و یادآور شد: برای جابه جایی این مغازه ها نیز در حال مذاکره هستیم.

وی با تأکید بر تشکیل قرارگاهی برای تسریع این پروژه ها اظهار کرد: قرارگاهی به صورت منظم هر هفته در شهرداری قم تشکیل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

64 باب مغازه اطراف حرم مطهر و132 مغازه قبرستان نو قم تملک می شود

64 باب مغازه اطراف حرم مطهر و132 مغازه قبرستان نو قم تملک می شود