مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 11:152023-09-06سياسي

تسهیل ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس


دبیر مرجع ملی حقوق کودک از تسهیل روند ثبت نام کودکان اتباع افغانستانی در مدارس به دنبال راه اندازی سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین خارجی در وزارت کشور خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سیدعلی کاظمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه حق آموزش یکی از حق های مهم در منظومه حق های انسانی است، اظهار کرد: در اسلام اهمیت حق تعلیم و تربیت بسیار بالاست و با خلقت و فطرت و کرامت الهی انسان در پیوند است.

با الهام از این آموزه­ ها مقام معظم رهبری بر تعلیم و تربیت کودکان اتباع غیر ایرانی ساکن در ایران به ویژه کودکان افغانستانی که پیشینه دیرینه تمدنی و فرهنگی دارند، تصریح و تاکید داشته اند.

وی افزود: از همین رو متعاقب فرمان رهبری، مرجع ملی حقوق کودک و وزارت آموزش و پرورش با همکاری یک نهاد مردمی حامی اتباع افغانستانی، در سال 1395 پیشنهاد اصلاح آیین نامه آموزش اتباع خارجی را در دو محور اصلی ارائه کرد که به تصویب رسید و به موجب آن، ثبت نام کودکان افغانستانی منوط به داشتن مجوز اقامت نیست و هزینه تحصیل دانش ­آموزان اتباع در برنامه ­های اصلی و فوق برنامه آموزشی مشابه اتباع ایرانی است.

حدود 700 هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران درس می خوانند دبیر مرجع ملی حقوق کودک ادامه داد: از آن زمان تاکنون وزارت آموزش و پرورش اتباع خارجی و افغانستانی ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس

تسهیل ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس