مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 15:252023-08-23اقتصادي

کاوش سه تپه و ثبت یادمان های دفاع مقدس ایلام


معاون میراث فرهنگی ایلام، برخی اقدامات مرمتی این استان را تشریح کرد و از گمانه زنی سه تپه باستانی و شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس 9 شهرستان ایلام و همچنین تشکیل پرونده برای ثبت یادمان های دفاع مقدس خبر داد.

- رائد ناصری فر در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت مرمت آثار تاریخی این استان در شش ماه نخست سال 1402، اظهار کرد: در حوزه مرمت تاکنون قلعه والی با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان مرمت شده است، که یک میلیارد تومان آن از محل مسؤولیت های اجتماعی، یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 500 میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

همچنین مرمت امامزاده پیرمحمد در شهرستان بدره، قلعه هزار درب در آبدانان، قلعه پوراشرف در دره شهر و آتشکده موشکان در چرداول و کوشک قینفر در ملک شاهی به پایان رسیده است.

او افزود: سنگ فرش حیاط قلعه کهره در هلیلان در حال انجام و در آستانه اتمام است.

همچنین مرمت نمای کامل موزه باستان شناسی دره شهر نیز با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان در حال انجام است که حدود یک ماه تا 40 روز دیگر به پایان می رسد.

مرمت قلعه شیاخ دهلران نیز در حال انجام است و مرمت شهر تاریخی شیروان هم در دستور کار قرار گرفته که ظرف این ماه آغاز می شود و به پایان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش سه تپه و ثبت یادمان های دفاع مقدس ایلام

کاوش سه تپه و ثبت یادمان های دفاع مقدس ایلام