مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 08:002023-09-03اقتصادي

تراز تجاری یزد به 61 میلیون دلار رسید


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به روند رو به رشد تراز تجاری این استان، گفت: تراز تجاری استان در چهار ماهه نخست سال جاری به 61 میلیون دلار رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم صادقیان در این باره اظهار کرد: یزد یک استان صنعتی است و ارتقای بهره وری، احیای واحدهای راکد، مدیریت بازرگانی داخلی و توسعه بازارهای صادراتی از راهبردهای صنعت و معدن استان یزد است.

وی افزود: روند رو به رشد سهم صنعت و معدن در استان یزد باعث شده تا استراتژی های استان در حوزه صادرات را توسعه بازارهای صادراتی در نظر بگیریم.

مدیرکل صمت استان ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال جاری تراز تجاری استان یزد روند رو به رشدی داشته و به 61 میلیون دلار رسیده است.

به گفته وی، در همین مدت تعداد 55 کارت بازرگانی صادر و 105 کارت بازرگانی تمدید شده که این آمار در سال گذشته برای صدور 257 و تمدید 375 کارت بازرگانی بوده است.

وی ادامه داد: ارزش صادارت استان در سال گذشته 473 میلیون دلار با وزن 3256 هزار تن بوده که بیشتر مربوط به صنایع معدنی غیرفلزی، محصولات پایه نفتی و صنایع شیمیایی بوده است.

صادقیان، بیشترین کشورهای هدف صادارت استان را شامل عراق، پاکستان، امارات، اندونزی، افغانستان، ترکیه و عمان عنوان کرد و گفت: البته عمده کالاهای وارداتی استان نیز شامل ماشین آل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز تجاری یزد به 61 میلیون دلار رسید

تراز تجاری یزد به 61 میلیون دلار رسید