مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 09:052023-08-29اقتصادي

اجرای «پروژه های پیشران» با هدف نفوذ فناوری در اقتصاد


رییس مرکز مدیریت طرحهای کلان و پیشران معاونت علمی گفت:درراستای نفوذ فناوری در اقتصاد کشور چندین پروژه مثل بومی سازی 8 واکسنِ ارزبر، ساخت زباله سوز حرارتی و پرورش میگو در دستور کار قرار دارد.

- میثم فرج الهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح های پیشران با همکاری معاونت علمی و سایر نهادهای حاکمیتی، تعریفی از این نوع طرح ها ارائه داد و گفت: پروژه های پیشران، پروژه هایی هستند که از لحاظ اقتصادی اثرگذاری زیادی دارند؛ یعنی هم مورد نیاز اساسی کشورند و هم به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت هستند اما لزومی ندارد در حین اجرا، حتما فناوری هم توسعه یابد؛ یعنی ما نمی خواهیم اقتصاد را معطل توسعه فناوری کنیم.

رییس مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران معاونت علمی افزود: ممکن است در مرحله اول با خرید فناوری و همکاری خارجی کار و پروژه را جلو ببریم، در مرحله دوم توسعه فناوری رخ دهد و در مرحله بعد از فناوری داخلی استفاده کنیم.

اگر توسعه فناوری توانست در مهلت مد نظر ما اتفاق بیافتد، از توسعه داخلی استفاده خواهیم کرد اما در غیر این صورت از تیم خارجی، واردات فناوری و یا خرید فناوری استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف پروژه های پیشران اقتصاد دانش بنیان نفوذ فناوری در اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: شاید ممکن است فناوری مورد نظر در داخل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای «پروژه های پیشران» با هدف نفوذ فناوری در اقتصاد

اجرای «پروژه های پیشران» با هدف نفوذ فناوری در اقتصاد