مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:052023-09-11اقتصادي

توسعه یافتگی مرزهای آذربایجان غربی در گرو رونق بازارچه ها


نقاط مرزی معمولا فرصت های اقتصادی مطلوبی هستند که با راه اندازی بازارچه های مرزی می توان از این فرصت ها استفاده کرد و موجب رونق اقتصادی و بازرگانی این مناطق شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی نقاط مرزی معمولا فرصت های اقتصادی مطلوبی هستند که با راه اندازی بازارچه های مرزی می توان از این فرصت ها استفاده کرد و موجب رونق اقتصادی و بازرگانی این مناطق شد.

فقر و بیکاری یکی از مشکلات مناطق مرزی است که با راه اندازی اصولی بازارچه های مرزی می توان در ایجاد اشتغال در جوامع محلی و منطقه ای تاثیر گذار بود.

مناطق مرزی به دلیل دوری از مرکز و مناطق صنعتی و اقتصادی کشور جزو مناطق محروم و توسعه نیافته محسوب می شوند که در صورت توجه نکردن به این مناطق شاهد چالش های بزرگ همچون فقر، مهاجرت، بیکاری و کاهش امنیت خواهیم بود لذا توجه به توسعه این مناطق باید جزو وظایف و اولویت های دولت ها باشد.

آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که مرز طولانی با 3 کشور دارد و دارای 6 پایانه رسمی و بین المللی است که سهم مهمی در صادرات و واردات کشور دارد.

متاسفانه شهرهای مرزی استان فاقد شهرک های بزرگ صنعتی و کارخانه های تولیدی هستند و این امر موجب شده محرومیت و بیکاری در این مناطق بسیار بالا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه یافتگی مرزهای آذربایجان غربی در گرو رونق بازارچه ها

توسعه یافتگی مرزهای آذربایجان غربی در گرو رونق بازارچه ها