مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 14:002023-09-17سياسي

از موقوفات گلشن تا گنج پنهان در خانه پدری


پژوهشگر و نویسنده یزدی با اشاره به تاریخچه زندگی «بی بی فاطمه گلشن» از بانوان خیر و معاصر استان، از اهتمام این بانوی نیکوکار به زندگی مسالمت آمیز ادیان در اقدامات خیرخواهانه اش خبر می‎دهد.

- ایسنا/یزد پژوهشگر و نویسنده یزدی با اشاره به تاریخچه زندگی بی بی فاطمه گلشن از بانوان خیر و معاصر استان، از اهتمام این بانوی نیکوکار به زندگی مسالمت آمیز ادیان در اقدامات خیرخواهانه اش خبر می‎دهد.

حسین مسرت در گفت وگو با ایسنا در مورد بی بی فاطمه گلشن و آثار خیر وی در یزد می گوید: حاج علی اکبر محلّه تلی دومین فرزند حاج محمّدتقی تاجر یزدی و برادر حاج عبدالرّسول (پدر حاج محمّدتقی رسولیان) بود که بعدها نام خانوادگی مروّج یزدی را از همسرش که البته در اسناد ثبت احوال یزد، نام خانوادگی وی رسولیان ذکر شده است، گرفت.

وی اضافه می کند: حاج علی اکبر، دارای یک پسر که در همان جوانی بر اثر اصابت گلوله کشته شد و یک دختر به نام حاجیه بی بی فاطمه مروج یزدی معروف به گلشن بود که البته در اسناد ثبت احوال یزد، نام خانوادگی وی رسولیان ذکر شده است.

مسرت در ادامه خاطرنشان می کند: بی بی فاطمه که در سال 1280 چشم به جهان گشود، از پدرش صاحب ثروت زیادی شد و از خیران یزد بود به طوری که همواره در جیب خود سکه ی نقره داشت و به تهی دستان می بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از موقوفات گلشن تا گنج پنهان در خانه پدری

از موقوفات گلشن تا گنج پنهان در خانه پدری