مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 12:102023-08-24بين الملل

فرستاده «اکواس»: بازگشت بازوم به قدرت غیرممکن به نظر می رسد


فرستاده اکواس به نیجر با اشاره به این که مذاکرات با شورای نظامی این کشور همچنان ادامه دارد، تصریح کرد که بازگشت رییس جمهور مخلوع نیجر به قدرت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالسلام ابوبکر رییس جمهور سابق نیجریه، فرستاده جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) به نیجر، امروز (پنجشنبه، 24 آگوست) گفت که رایزنی ها با شورای نظامی نیجر نشان داد که بازگشت محمد بازوم رییس جمهور این کشور به قدرت غیرممکن است.

  وی طی یک مصاحبه تلویزیونی تصریح کرد: رایزنی هابا رهبران شورای نظامی که از 26 جولای گذشته، قدرت را در نیجر به دست گرفته اند، بسیار مثمرثمر بود اما پس از رایزنی های اولیه، مشخص شد که بازگشت رییس جمهور بازوم به قدرت غیرممکن به نظر می رسد، اما تمام نکات و گزینه های باقی مانده، قابل مذاکره است .

از سوی دیگر، عبدالرحمن چیانی رییس شورای نظامی نیجر، شب گذشته با هیأتی از علمای مسلمان در نیجریه به ریاست شیخ  عبدالله بالا لائو دیدار و گفت وگو کرد.

خبرنگار روسیا الیوم در نیجر، با انتشار این خبر نوشت: هدف اصلی از این دیدار، تلاش هیأت علمای مسلمان برای ایجاد همگرایی بین دو کشور همسایه و جلوگیری از مداخله نظامی احتمالی است که هیأت علما قاطعانه آن را رد کرده و خواستار حل بحران از طریق گفت وگو هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرستاده «اکواس»: بازگشت بازوم به قدرت غیرممکن به نظر می رسد

فرستاده «اکواس»: بازگشت بازوم به قدرت غیرممکن به نظر می رسد