مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 15:302023-09-10بين الملل

سیگنال ملونی به چین درباره خروج از «کمربند و جاده»


نخست وزیر ایتالیا به صورت خصوصی به همتای چینی خود اطلاع داده که رُم در حال برنامه ریزی برای خروج از ابتکارعمل کمربند و جاده است؛ اقدامی که به آزمونی در روابط بین ایتالیا و چین تبدیل می شود.

- نخست وزیر ایتالیا به صورت خصوصی به همتای چینی خود اطلاع داده که رُم در حال برنامه ریزی برای خروج از ابتکارعمل کمربند و جاده است؛ اقدامی که به آزمونی در روابط بین ایتالیا و چین تبدیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در حاشیه نشست گروه 20 در دهلی به لی چیانگ همتای چینی خود گفت که رم قصد دارد تا از ابتکارعمل کمربند و جاده خارج شود اما هنوز به دنبال روابط دوستانه با پکن است؛ ایتالیا رسما در سال 2019 این بسته سرمایه گذاری را امضا کرده بود.

نخست وزیر ایتالیا پیش از تصمیم گیری در مورد نحوه ابلاغ تصمیم دولتش برای خروج از این پیمان زیرساختی جهانی و از بیم تلافی تجاری، مدتی زمان نیاز دارد تا رسما آن را اعلام کند.

بلومبرگ اوایل سال جاری میلادی گزارش کرده بود که ایتالیا به متحدانش اعلام کرده بود قصد دارد از ابتکار عمل کمربند و جاده خارج شود، اما ملونی چندین ماه درگیر دوراهی در مورد چگونگی ارائه چنین تصمیمی به پکن و در عین حال محدود کردن خطر تلافی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگنال ملونی به چین درباره خروج از «کمربند و جاده»

سیگنال ملونی به چین درباره خروج از «کمربند و جاده»