مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 19:252023-09-04اقتصادي

سود پالایشی ها و پتروشیمی و متانولی ها از مصوبه جدید نرخ خوراک


سهم گروه پالایش از مصوبه جدید نرخ خوراک دولت 42 هزار میلیارد تومان است، همچنین یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به قیمت های اوره و متانول در هفته های اخیر و کاهش نرخ خوراک طبق مصوبه اخیر، - به گزارش سایت قطره و به نقل از    تاثیر مثبت بازگشت نرخ خوراک به فرمول، بر سودآوری گروه های پتروشیمی و متانولی سهیل عسگری در خصوص تاثیر بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی ها به فرمول بیان کرد: در مصوبه قبلی نرخ خوراک گازی پتروشیمی ها 7 هزار تومان و نرخ گاز 4 هزار تومان تعیین شده بود که با توجه به قیمت های جهانی، تولید در خیلی از صنایع بویژه متانول، صرفه اقتصادی نداشت.

این کارشناس بازار سرمایه به تسنیم افزود: اما با مصوبه اخیر و بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی ها به فرمولی که قبل از این تعیین شده بود و همینطور میانگین قیمت 25 سنت، چهار هابی که در فرمول لحاظ شده و میزان مصرف در داخل و .

برآورد می شود نرخ خوراک گازی پتروشیمی های ما به صورت دلاری حدود 14 الی 15 سنت خواهد شد و این حدود 15 سنت با دلار توافقی حدود 38 هزار تومان در هر متر مکعب حدود 5300 تومان خواهد شد که کاهش قابل توجهی نسبت به نرخ 7000 تومانی دارد! بالتبع سوخت گازی صنایع هم با این مصوبه کاهش خواهد یافت و به 3200 تومان خواهد رسید که از نرخ قبلی 2درصد ارزان تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود پالایشی ها و پتروشیمی و متانولی ها از مصوبه جدید نرخ خوراک

سود پالایشی ها و پتروشیمی و متانولی ها از مصوبه جدید نرخ خوراک