مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 14:202023-09-02اقتصادي

محدودیت تازه برای آرایشگاه های زنانه ؟


آرایشگاه های زنانه همواره با خط کشی و مرزبندی های مختلفی مواجه بوده اند؛ مسائلی که پیش از این از طریق تشکل های صنفی اعمال می شد و بازدید های سرزده و ناگهانی بازرسان به آرایشگاه ها می توانست گران تمام شود.

- شرق نوشت: سازمان فنی و حرفه ای کشور که زیرمجموعه وزارت کار است، بی سر و صدا بخشی از زنان آرایشگر را در بازار کار با محدودیت همراه کرده است.

پیش از این استاندارد های آموزشی در رشته ناخن و مژه تحت عنوان سند حرفه در پورتال سازمان فنی و حرفه ای کشور بارگذاری شده بود و به تبع آن آموزشگاه های آزاد نسبت به تعریف دوره، اخذ شهریه و اجرای دوره اقدام می کردند، اما حالا این استاندارد ها یکباره و بدون اطلاع قبلی به استان ها، از پورتال سازمان فنی و حرفه ای کشور حذف شده است و کارآموزانی که دوره آموزش خود را به پایان رسانده اند، امکان معرفی به آزمون صلاحیت حرفه ای را ندارند و بلاتکلیف مانده اند.

  آرایشگران می گویند که بدون این مجوز نه تن ها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد که آرایشگران قدیمی در این رشته ها دیگر نمی توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه ها داشته باشند و ناچار هستند به صورت زیرزمینی فعالیت کنند.

اعمال محدودیت های گسترده برای فعالیت آرایشگران زن در ایران مسبوق به سابقه است و پیش از این تشکل های صنفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت تازه برای آرایشگاه های زنانه ؟

محدودیت تازه برای آرایشگاه های زنانه ؟