مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 08:052023-09-10پزشكي

رعایت بهداشت فردی و دهانی بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزاست


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا رعایت بهداشت فردی و دهانی است، گفت: همه افراد خصوصا زائران عتبات و عالیات در صورت مشاهده هرگونه علائم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی احمدی با اشاره به تفاوت های بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی، گفت: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است، این بیماری از اواخر شهریورماه هم زمان با شروع فصل سرما در استان آغاز و تا اوایل بهار ادامه دارد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه آنفولانزا به سه نوع A، B و C تقسیم می شود، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 541 نمونه آنفلوآنزا گرفته شده است، از این تعداد 28 مورد مثبت بوده که هفت مورد آن مربوط به آنفولانزای نوع A و 21 مورد آن مربوط به نوع B بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: هر 28 مورد با توجه به علائم و نمونه گرفته شده در بیمارستان بستری شدند، خوشبختانه مرگ و میری جهت ابتلا به آنفولانزا در استان وجود نداشته است.

احمدی با اشاره به اینکه بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا رعایت بهداشت فردی و دهانی است، تصریح کرد: همه افراد خصوصا زائران عتبات و عالیات در صورت مشاهده هرگونه علائم، سردرد، حالت تهوع و سستی به پزشک مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت بهداشت فردی و دهانی بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزاست

رعایت بهداشت فردی و دهانی بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزاست