مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 23:352023-08-26سياسي

اسلامی: نیروی انسانی سازمان انرژی اتمی تا 7 سال آینده حداقل 3 برابر می شود


رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تشریح آخرین دستاوردها در حوزه صنعت هسته ای کشور با بیان اینکه نیروی انسانی سازمان تا 7 سال آینده حداقل 3 برابر خواهد شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی امشب (شنبه) چهارم شهریور ماه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به تشریح آخرین دستاوردها در حوزه صنعت هسته ای کشور پرداخت.

وی درباره تولید رادیودارو گالیوم RM2 (رادیودارو تشخیصی) و لوتسیوم توسط سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: سال گذشته رادیوداروها به نتیجه رسید و فرآیند بالینی را طی کرد و با تقاضای قابل ملاحظه ای روبرو شد.

400 هزار دُز در یک سال گذشته حاصل تولید این محصول بوده است.

  اسلامی اضافه کرد: رادیوداروها سفارشی است و این میزان سفارش به صورت سازمان یافته و طبق برنامه روزانه و هفتگی در اختیار بیمارستان ها و مراکز پزشکی قرار می گیرد.

این دو نوع رادیودارو کاربرد بسیار موثری داشته و تقاضای زیادی برای آن وجود داشت که تولید صورت گرفت و توانست در خدمت جامعه قرار بگیرد و اثربخشی خود را داشته باشد.

محمد اسلامی تصریح کرد: این مسیر همچنان ادامه دارد و همکاران ما پیوسته هم در بخش تحقیقات و هم تولید در خصوص افزایش دقت روی رادیوداروها و اثربخشی روی رادیوداروهای درمانی تلاش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی: نیروی انسانی سازمان انرژی اتمی تا 7 سال آینده حداقل 3 برابر می شود

اسلامی: نیروی انسانی سازمان انرژی اتمی تا 7 سال آینده حداقل 3 برابر می شود