مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 14:402023-09-12اقتصادي

بریکس رقیب سرسخت گروه هفت با افزایش قدرت اقتصادی و سیاست گذاری


پس از گذشت دهه ها از تسلط کشورهای غربی بر نهاد های جهانی، گروه بریکس با گسترش اعضای خود به دنبال ایجاد تغییر در نهادهای غرب محور است، سهم بی نظیر این گروه در اقتصاد جهانی نشان از ظرفیت بالقوه برای پیشبرد اهداف خود و جایگزینی بالقوه این گروه برای رهبری نظم نوین جهانی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پانزدهمین اجلاس سران بریکس (BRICS)، از سه شنب 31 مرداد تا پنجشنبه 2 شهریور 1402 در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد، از مهم­ترین اتفاقات این نشست برای ایران، دعوت رسمی از ایران و پنج کشور آرژانتین، عربستان، مصر، امارات و اتیوپی برای عضویت دائم در این گروه بود.

پیش از این در هفته گذشته، خبرگزاری فارس در گزارشی تحت عنوان ایران چگونه می تواند از ظرفیت بریکس برای رشد اقتصادی استفاده کند به این موضوع پرداخته بود.

بریکس (BRICS)، نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت ­های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو یعنی برزیل (Brazil)، روسیه (Russia)، هند (India) چین (China) و آفریقای جنوبی (South Africa) تشکیل شده است، مشابه همه پیمان­ ها و ائتلاف ­های اقتصادی، بریکس (BRICS) نیز واجد سیاست­ های خاص خود در حوزه تجارت، سرمایه ­گذاری، شرکت­ های خرد، کوچک و متوسط، تأمین مالی، تغییرات اقلیمی، انرژی، توسعه زیرساخت، امنیت غذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بریکس رقیب سرسخت گروه هفت با افزایش قدرت اقتصادی و سیاست گذاری

بریکس رقیب سرسخت گروه هفت با افزایش قدرت اقتصادی و سیاست گذاری