مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 14:402023-08-31حوادث

مطالبه خسارت از عوامل پنهان سوانح رانندگی


براساس ماده 363 و365 قانون مجازات اسلامی، اگر به واسطه نقض فنی خودرو صدمه ای جانی یا مالی به افراد وارد شود از باب تسبیب شرکت های خودرو سازی را می توان مقصر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در روزهای اول تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری، شاهد بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی بودیم، متاسفانه یک هزار و 168 نفر در تصادفات رانندگی ایام نوروز 1402 جان خود را از دست داده اند، این آمار نگران کننده نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته که این امر نیازمند توجه بیشتری است.

  در اغلب تصادفات رانندگی، یکی از رانندگان طرفین تصادف به عنوان مقصر معرفی می شود،  این فرد مقصر نیز به واسطه داشتن بیمه، تمامی تقصیر را می پذیرد.

اما این سوال مطرح است که همیشه یک نفر مقصر است؟ نقص ایمنی خودرو و یا عدم ایمنی در جاده و.

تا چه میزان در بروز حوادث رانندگی تاثیرگذار است؟ آیا این قصور و تقصیرها قابل پیگیری است؟  در همین رابطه علیرضا مراونی رییس کانون بسیج مرکز وکلا قوه قضاییه و وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار فارس، در رابطه با نقش نقص خودرو در حوادث بیان کرد: در ماده  سه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و موتورسیکلت قانونگذار با صراحت اشعار بیان کرده است که عرضه کننده در طول مدت ضمانت مکلف به رفع هر نوع نقص یا ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه خسارت از عوامل پنهان سوانح رانندگی

مطالبه خسارت از عوامل پنهان سوانح رانندگی