مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-05اجتماعي

آغاز فصل سوم کاوش های محوطه تاریخی چپرآباد اشنویه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشنویه از آغاز فصل سوم کاوش های نجات بخشی در محوطه تاریخی چپرآباد(گرگرو) در محدوده سد چپرآباد این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، روناک تاسا رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشنویه از آغاز فصل سوم کاوش های نجات بخشی در محوطه تاریخی چپرآباد(گرگرو) در محدوده سد چپرآباد این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: این پروژه با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و به سرپرستی حنان بحرانی پور انجام می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشنویه با بیان اینکه انجام این کاوش ها به مدت یک ماه به طول می انجامد، افزود: فصل نخست کاوش این محوطه در سال 1400 انجام و فصل دوم آن نیز در خرداد ماه سال جاری انجام که در این کاوش ها که این محوطه مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد ( هفت هزار سال قبل) است.

وی تصریح کرد: محوطه باستانی چپرآباد که در حدود 8 کیلومتری جنوب شرقی اشنویه در استان آذربایجان غربی و در بخش نالوس واقع شده، نزدیک ترین محوطه باستانی به ساختگاه سد چپرآباد بوده و فاصله آن تا تاج سد حدود پانصد متر است.

تاسا گفت: ویژگی برجسته محوطه این است که بر اساس مجموعه سفالیِ به دست آمده، چپرآباد مربوط به فاز انتقالی 2 دوره مهم پیش از تاریخ در توالی فرهنگی شمال غر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل سوم کاوش های محوطه تاریخی چپرآباد اشنویه

آغاز فصل سوم کاوش های محوطه تاریخی چپرآباد اشنویه