مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 10:112023-08-24اجتماعي

سلاجقه: تالاب گندمان از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بی نظیر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، علی سلاجقه صبح امروز در حاشیه بازدید از تالاب گندمان، گفت: شهرستان بروجن یکی از شهرستان های تالابی با ظرفیت بالای گردشگری است که می تواند منبع خوبی برای تامین معیشت جایگزین و پایدار برای مردم منطقه باشد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تالاب گندمان با قرار گرفتن در محدوده زیست کره و دارابودن مساحت هزار هکتاری از تنوع زیستی و جانوری بالایی برخوردار است و بارش های اخیر نیز شرایط ایده آلی برای این تالاب ایجاد کرده است.

وی با اشاره به زیست بیش از 300 گونه پرنده در این تالاب، افزود: این ظرفیت باید حفظ شود و مردم نیز هم چنان مانند گذشته در حفاظت از این تالاب و نگهداری آن کوشا باشند چرا که این تالاب یکی از مخازن اصلی تامین آب مردم پایین دست است.

سلاجقه با اشاره به افتتاح برج پرنده نگری تالاب گندمان، تصریح کرد: پلیس برخط و پاسگاه ثابت برای مجموعه نصب شده است و تلاش می کنیم با کمک ظرفیت های استانی مسیرهای دسترسی به تالاب با حفظ زیست بوم و طبیعت منطقه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در سرمایه گذاری ها و اقدامات لازم برای تالاب باید از ظرفیت مردم بومی استفاده شود؛ در کنار آن ما نیز با پرداخت تسهیلات تلاش می کنیم تا این تالاب در تراز ملی و بین المللی حفظ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلاجقه: تالاب گندمان از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بی نظیر است

سلاجقه: تالاب گندمان از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بی نظیر است