مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 10:352023-08-30دانش

بیش از نیمی از مجازین در کنکور 1402 انتخاب رشته کردند


یک میلیون و 60 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور 1402 بودند که از این تعداد بیش از 600 هزار نفر اقدام به انتخاب رشته کردند.

- دکتر علیرضا کریمیان مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از 31 مرداد ماه آغاز شده بود و پس از تمدید 7 شهریور ماه به پایان رسید.

وی گفت: یک میلیون و 60 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در 5 گروه آزمایشی آزمون سراسری سال 1402 در دوره های مختلف روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس های بین المللی و دانشگاه فرهنگیان شده اند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با پایان مهلت انتخاب رشته بیش از 600 هزار نفر نسبت به انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 اقدام کرده اند.

البته آمار انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی شامل این آمار نمی شود.

وی گفت: همچنین بیش از 42 هزار نفر از متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 1402 شرکت نکرده اند برای انتخاب رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند.

کریمیان با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه ها و به خصوص دو اطلاعیه صادر شده در مورد اصلاحات دفترچه های انتخاب رشته، گفت: فرصت انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از نیمی از مجازین در کنکور 1402 انتخاب رشته کردند

بیش از نیمی از مجازین در کنکور 1402 انتخاب رشته کردند