مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 20:402023-08-27بين الملل

خبرهایی درباره خلع سلاح گروههای تجزیه طلب کُرد و انتقال آنان به غرب عراق


یک وبسایت عراقی به نقل از منابع سیاسی و دیپلماتیک ادعا کرد که تهران، بغداد و اربیل بر سر خلع سلاح گروه های تروریستی و تجزیه طلب کُرد و انتقال آنان به غرب عراق، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع سیاسی و دیپلماتیک عراقی امروز یکشنبه خبر دادند که گروههای تروریستی و تجزیه طلب کُرد که در این کشور حضور دارند، طی روزهای آینده به مناطق غرب عراق منتقل خواهند شد.

این منابع به وبسایت المطلع گفتند که جمهوری اسلامی ایران، دولت عراق و مسئولان منطقه کُردستان بر سر این موضوع به توافق رسیده اند؛ لذا همه سلاحها و تجهیزات نظامی از گروههای کُرد گرفته خواهد شد و به همراه خانواده هایشان به مناط غرب عراق انتقال خواهند یافت.

به گفته این منابع، این توافق تا شش ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

28 شهریور ماه، به عنوان تاریخ نهایی بستن پرونده گروههای کُرد و خروج از مناطق مرزی ایران و عراق به سمت اردوگاهها تعین شده است.

این ادعا در حالی از سوی این رسانه مطرح شده که هنوز به صورت رسمی، ایران، عراق یا کردستان، خبری درباره این توافق منتشر نکرده اند.

غیاث السورچی عضو ارشد حزب اتحاد میهنی کردستان عراق هم چندی پیش مدعی شد که گروهک های تروریستی و تجزیه طلب کُرد در نزدیکی مرز ایران، حملات خود را متوقف کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهایی درباره خلع سلاح گروههای تجزیه طلب کُرد و انتقال آنان به غرب عراق

خبرهایی درباره خلع سلاح گروههای تجزیه طلب کُرد و انتقال آنان به غرب عراق