مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 07:252023-08-29اجتماعي

ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه های حسینی


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به مقوله سلامتی در بطن هیئت های عزاداری، گفت: ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه های حسینی باید در مراسم عزاداری ما دیده شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به مقوله سلامتی در بطن هیئت های عزاداری، گفت: ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه های حسینی باید در مراسم عزاداری ما دیده شود.

اسدالله حاتمی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: توزیع حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیئت ها و تکایای مذهبی، منجر به تولید بیش از اندازه زباله های پلاستیکی و برهم خوردن چهره بصری کوچه ها و خیابان های شهر می شود.

وی با بیان اینکه هر چند این ظروف توسط پاکبانان از سطح معابر و خیابان های شهر جمع آوری می شود، اما دوباره در قالب زباله در دل طبیعت رها می شوند، افزود: درست است که یکی از سنت های پسندیده مذهبی در این روزها، اطعام نیازمندان و پذیرایی از عزاداران حسینی است، اما متاسفانه به دلیل استفاده از ظروف یک بار مصرف و تجمع زباله، آسیب های جدی به محیط زیست وارد می شود لذا به شهروندان توصیه می کنیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی و جمع آوری و مدیریت پسماندهای تولیدی توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه های حسینی

ترویج فرهنگ زیست محیطی در کنار توجه به آموزه های حسینی