مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 15:452023-09-08اقتصادي

ورود 120 هزار تبعه افغانستانی به استان فارس طی سال گذشته


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: طی سال گذشته 120 هزار تبعه افغانستانی به استان فارس وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهرنگ قربانی در خصوص این خبر بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، هم اینک 358 هزار اتباع افغانی در فارس حضور دارند که از این تعداد حدود 120 هزار نفر سال گذشته وارد این استان شدند.

وی ادامه داد: در واقع برای این افراد به طور موقت مجوز اسکان در استان صادر شده و هنوز تصمیم خاصی در مورد آنها گرفته نشده است.

او اظهار کرد: البته با توجه به حجم حضور اتباع بیگانه در فارس به دنبال این هستیم که ضمن عدم تمدید مجوز اقامت موقت آنها، این اتباع را از استان طرد کنیم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: با توجه به نارضایتی مردم نسبت به حضور اتباع بیگانه در فارس، از وزارت کشور تقاضا کرده ایم که با عدم تمدید مجوز اقامت موقت 120 هزار تبعه خارجی که سال گذشته وارد فارس شده اند و طرد آنها موافقت کند.

قربانی ادامه داد: علاوه بر اتباع بیگانه مجاز و دارای مجوز حضور، برآورد می شود که 50 تا 100 هزار تبعه بیگانه غیر مجاز نیز در استان حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: سیاست ما شناسایی این افراد، دستگیری، انتقال به اردوگاه مراقبتی در شیراز و در نهایت طرد به مرز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 120 هزار تبعه افغانستانی به استان فارس طی سال گذشته

ورود 120 هزار تبعه افغانستانی به استان فارس طی سال گذشته