مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 21:152023-09-04بين الملل

جنجال ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس فرانسه/ هشتگ عبا ترند توییتر شد


فرانسه با بیشترین جمعیت مسلمان در میان کشورهای اروپایی، در طول دهه های اخیر همواره شاهد اعمال تبعیض و محدودیت های دینی برای مسلمانان بوده و در تازه ترین اقدام وزیر آموزش ملی و جوانان این کشور دوشنبه گذشته (ششم شهریور) پوشیدن عبا (لباس مخصوص زنان .

- تاکنون چندین کاربر در انتقاد از این رویکرد، نوشته اند: وقتی قرار است از مدارس در برابر آزارگران محافظت شود، تلاش زیادی انجام نمی شود و پلیس وجود ندارد؛ سخنی که به وضوح سختگیری دولت مکرون را نسبت به مسلمانان نشان می دهد.

  برخی کاربران نیز با همین نگاه انتقادی، تاکید داشتند: تا این میزان برای آزارگران انرژی صرف نمی شود؛ چه دولت شرم آوری!   برخی کاربران نیز این رویکرد را عجیب و غریب و برخی دیگر، نگرانی های این کشور را مورد انتقاد قرار داده اند.

  در این بین الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه با بیان اینکه امروز هیچ حادثه ای در ارتباط با ممنوعیت پوشش عبا در مدارس این کشور گزارش نشده است، تلاش کرد وضع موجود را عادی جلو دهد.

  اما باید دید برایند واکنش جامعه مسلمان فرانسه، کابران شبکه های اجتماعی و سیاستمدارانی همچون ماتیلد پانو (Mathilde Panot) که با عصبانیت از محدودیت های دولت مکرون علیه مسلمانان انتقاد یا کلمانتین اوتن (Clementine Autain) سیاستمدار دیگری که خشمگینانه این تصمیم الیزه را غیرقانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس فرانسه/ هشتگ عبا ترند توییتر شد

جنجال ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس فرانسه/ هشتگ عبا ترند توییتر شد