مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 16:302023-08-24اقتصادي

شرکت های دانش بنیان با برخی چالش های حقوقی در ثبت اختراع مواجهند


یکی از عمده ترین مشکلات شرکت های دانش بنیان، چالش های حقوقی مرتبط با ثبت اختراع است که باید اطلاع رسانی و مشاوره حقوقی کافی در اختیار این مراکز علمی قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر محمد رضایی زارعی پژوهشگر حوزه حقوق امروز در یک گفت و گوی خبری در خصوص ثبت اختراع محصولات دانش بنیان و چالش های این مسیر تا تجاری سازی اظهار کرد:  گفت: بی شک یکی از الزامات مهم برای توسعه و تقویت مولفه ها و شاخص های اقتصادی حمایت از دانش بنیان ها و استارتاپ ها در دراز مدت است و  شروع این فرآیند برای مؤسسات و شرکت های دانش بنیان از ثبت اختراع آغاز می گردد.

رضایی زارعی افزود: فرآیند تجاری سازی در مؤسسات و شرکت های دانش بنیان فرآیندی چند بعدی است که یکی از نخستین مراحل ابتدایی آن ثبت اختراع محصولات دانش بنیان است.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر در سیستم حقوقی ما برای ثبت اختراع مسیر قابل اعتماد و امنی برای مخترعین دانش بنیان ها وجود نداشته باشد طبیعتا شاهد تضعیف کیفیت اختراعات و رشد کمی آنها خواهیم بود چرا که باید مخترعین و شرکت های دانش بنیان اطمینان داشته باشند که درآمد حاصله از اختراعاتشان به جیب خودشان خواهد آمد.

این پژوهشگر حقوق در ادامه بیان داشت: متاسفانه اشخاصی که در سازمان ثبت اختراع به بررسی کمی،کیفی، ماهوی و شکلی اختر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت های دانش بنیان با برخی چالش های حقوقی در ثبت اختراع مواجهند

شرکت های دانش بنیان با برخی چالش های حقوقی در ثبت اختراع مواجهند