مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 12:002023-08-25بين الملل

تحرکات نظامی جدید چین در اطراف تایوان


وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، فعالیت های نظامی جدید چین در اطراف این جزیره در روز جمعه را ثبت کرده که شامل ورود 13 هواپیمای نظامی به منطقه پاسخ در حریم هوایی این جزیره و گشت زنی پنج کشتی نظامی در آب های اطراف آن بوده اند.

- وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، فعالیت های نظامی جدید چین در اطراف این جزیره در روز جمعه را ثبت کرده که شامل ورود 13 هواپیمای نظامی به منطقه "پاسخ" در حریم هوایی این جزیره و گشت زنی پنج کشتی نظامی در آب های اطراف آن بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز شنبه گذشته ارتش چین در واکنش خشمگینانه به سفر ویلیام لای، معاون رییس جمهور تایوان در ماه جاری میلادی به آمریکا مانورهایی نظامی را در اطراف تایوان برگزار کرد.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای اعلام کرد، از ساعت هفت صبح امروز جمعه به وقت محلی تحرک 22 هواپیمای نظامی چینی شامل جنگنده، بمب افکن، هواپیمای هشدار اولیه و پهپاد را شناسایی کرد که از این تعداد، 13 فروند وارد آنچه که منطقه پاسخ تایوان خوانده شد، شدند.

این وزارتخانه جزییات بیشتری درباره این موضوع مطرح نکرد اما گفت که تایوان هم هواپیماها و کشتی های خود را برای رصد آنها اعزام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات نظامی جدید چین در اطراف تایوان

تحرکات نظامی جدید چین در اطراف تایوان