مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 08:152023-09-13اقتصادي

پیش بینی تولید حدود 1.2 میلیون تُن سیب درختی در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی ها امسال یک میلیون و 221 هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت خواهد شد که حدود 750 هزار تُن آن به کشورهای هند، - ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی ها امسال یک میلیون و 221 هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت خواهد شد که حدود 750 هزار تُن آن به کشورهای هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق صادر و یا روانه سردخانه ها برای ذخیره سازی محصول می شود.

خسرو شهبازی در گفت و گو با ایسنا افزود: از مجموع 122 هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود 65 هزار و 41 هکتار از باغات به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه در حدود یک میلیون و 695 هزار تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در آذربایجان غربی تولید می شود.

وی اضافه کرد: 30 درصد سیب درختی کشور در این استان ، توسط 48 هزار و 533 بهره بردار این بخش تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حدود 150 هزار تُن از سیب تولیدی به مصرف تازه خوری داخلی اختصاص داشته و مابقی نیز به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه های تولید آبمیوه و کنسانتره می شود.

وی در خصوص سیب صنعتی نیز گفت: خرید توافقی سیب صنعتی در شهرهای ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، شاهیندژ و سلماس توسط شبکه تحت نظارت این سازمان آغاز شده است که بر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید حدود 1.2 میلیون تُن سیب درختی در آذربایجان غربی

پیش بینی تولید حدود 1.2 میلیون تُن سیب درختی در آذربایجان غربی