مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 12:052023-08-25اقتصادي

عضویت ایران در بریکس فرصتی برای دلارزدایی از واردات کالای اساسی


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد امینی رعیا با اشاره به فرصت های ایران به عنوان عضو دائم بریکس در همکاری اقتصادی با سایر اعضای این گروه عنوان کرد: - مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: عضویت ایران در بریکس و واردات بخشی از غذای اساسی کشور با عاملیت چین و واردات مستقیم از برزیل بدون واسطه گری شرکت های غربی، هم خنثی کننده تحریم است و هم به برداشتن تحریم کمک می کند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد امینی رعیا با اشاره به فرصت های ایران به عنوان عضو دائم بریکس در همکاری اقتصادی با سایر اعضای این گروه عنوان کرد: امیدوارم عضویت ایران در بریکس که اقدامی مهم است، مقدمه و پیشران اقدامی مهمتر و راهبردی تر یعنی تنوع مبادی واردات کالای اساسی شود.

واردات بخشی از غذای اساسی کشور با عاملیت چین و واردات مستقیم از برزیل بدون واسطه گری شرکت های غربی، هم خنثی کننده تحریم است هم به برداشتن تحریم کمک می کند.

مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: تنوع مبادی واردات کالای اساسی مخصوصا به معنای ارزی آن، یعنی تطبیق نقشه ارزی و تجاری کشور 4 الی 5 مزیت دارد که منجر به خنثی سازی تحریم می شود.

اولا این اتفاق باعث کاهش فشار تقاضا برای ارز های خاص مثل درهم می شود و وابستگی ایران به ارز هایی مثل درهم و یورو که ارز های وابسته به دلار هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت ایران در بریکس فرصتی برای دلارزدایی از واردات کالای اساسی

عضویت ایران در بریکس فرصتی برای دلارزدایی از واردات کالای اساسی