مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 17:302023-08-27اقتصادي

حذف تعارض منافع و رانت چندین ساله حوزه حسابرسی در دولت سیزدهم


مدیرعامل سازمان حسابرسی از حذف یک رانت و یک تعارض منافع در حوزه حسابرسی به عنوان دستاورد مهم دولت سیزدهم در حوزه شفافیت مالی نام برد و جزییات آن را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدرت اله اسماعیلی در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت اظهار کرد: سازمان حسابرسی یکی از سازمان های زیر مجموعه وزارت اقتصاد و وظیفه اصلی آن تامین نیازهای دولت در زمینه حسابرسی است که در چارچوب این وظایف به صورت های مالی شرکت های دولتی اعتبار می بخشد و اطلاعات مالی که مبنای تصمیمات فعالان اقتصادی است را تدوین می کند که کمک به شفافیت اطلاعات و پیشگیری از بی نظمی مالی کرده و این شفاف سازی به صورت های مالی و نظمی که در اطلاعات مالی ایجاد می شود، موجب می شود اعتماد عمومی مردم به عملکرد دستگاه ها بیشتر شود و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد.

وی با تشریح دو دستاورد مهم دولت سیزدهم در حوزه حسابرسی برای مقابله با تعارض منافع و حذف رانتی که در دولت های گذشته وجود داشت، یادآور شد: با پیشنهاد این سازمان و حمایت وزیر اقتصاد، موضوع در هیات دولت مطرح و دو مصوبه مهم از دولت گرفته شد تا تعارض منافع و رانت در حرفه حسابرسی برطرف شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی درباره تعارض منافعی که رفع شد، گفت: حدود 35 هزار شرکت خصوصی و بعضا دولتی داریم که توسط جامعه حسابداران رسمی، حسابرسی میشود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف تعارض منافع و رانت چندین ساله حوزه حسابرسی در دولت سیزدهم

حذف تعارض منافع و رانت چندین ساله حوزه حسابرسی در دولت سیزدهم