مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-01پزشكي

اهمیت سلامت دهان و دندان در دوران بارداری/ خطر التهاب لثه


کارشناس سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهناز ولی زاده، بارداری را روندی طبیعی در زندگی زنان عنوان کرد که با تغییراتی در بدن از جمله دهان و دندان همراه است.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری و تأثیر آن بر سلامت مادر و جنین گفت: مادران باردار نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در معرض خطر ابتلاء به پوسیدگی دندان و بیماری های لثه (پریودنتال) قرار دارند.

این کارشناس سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به نتایج تحقیقات گفت: تغییرات هورمونی و تغذیه ای در دوران بارداری از جمله افزایش اسیدیته دهان، تهوع و استفراغ صبحگاهی و التهاب لثه در دوران بارداری به گونه ای است که زمینه ابتلای بیشتر به پوسیدگی دندانی را در مادر باردار فراهم می کند.

ولی زاده، علاقه وافر مادران باردار به مصرف شیرینی ها یا ترشی ها را به عنوان یکی از عوامل پوسیدگی دندان برشمرد و خاطرنشان کرد: تمایل به مصرف مکرر این مواد دندان ها را در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار می دهد.

وی یادآور شد: مادران باردار به دلیل کم حوصلگی و مصرف مکرر مواد غذایی توجه کمتری به بهداشت دهان و دندان دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت سلامت دهان و دندان در دوران بارداری/ خطر التهاب لثه

اهمیت سلامت دهان و دندان در دوران بارداری/ خطر التهاب لثه