مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 09:052023-08-31سياسي

ماجرای قدیمی ترین و اولین عکس ثبت شده در تاریخ از کربلای معلی+عکس


پژوهش ها حول قدیمی ترین و اولین عکس ثبت شده در تاریخ از کربلای معلی و حرم حضرت سید الشهدا(ع) و حرم حضرت عباس بن علی(ع) به نتایج قابل توجهی رسیده است.

- پژوهش ها حول قدیمی ترین و اولین عکس ثبت شده در تاریخ از کربلای معلی و حرم حضرت سید الشهدا(ع) و حرم حضرت عباس بن علی(ع) به نتایج قابل توجهی رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جدیدترین پژوهش گروه مردمی بهشت بقیع در میز عکاسی، در خصوص قدیمی ترین و اولین عکس ثبت شده در تاریخ از کربلای معلی و حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام و حرم حضرت عباس بن علی علیه السلام به نتایج قابل توجهی رسیده است، این مطلب کوتاه خلاصه ای از این تحقیقات است که برای مدت زیادی مورد بررسی قرار گرفته است.

کلودیون یا شیشه تر نام یک روش عکاسی در قدیم بوده که از حدود سال 1229 شمسی در ایران رواج پیدا کرد، در این روش عکس هایی با کیفیت بالا با استفاده از شیشه های آغشته به محلول کلودیون تهیه می شود، این ماده شیمیایی حساس به نور بوده و در آن زمان بهترین روش برای عکاسی بود که البته مشکلاتی را هم به همراه داشت و بعدها شیشه خشک و یا کلودیون خشک جایگزین آن شد و مشکلات بسیار کمتری داشت.

این روش عکاسی هنوز هم در وجهه هنری آن انجام می شود و یک روش خاطره انگیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قدیمی ترین و اولین عکس ثبت شده در تاریخ از کربلای معلی+عکس

ماجرای قدیمی ترین و اولین عکس ثبت شده در تاریخ از کربلای معلی+عکس