مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 15:502023-09-16اقتصادي

برآورد تولید بیش از 38 هزار تن انجیر خشک در استان فارس


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیش بینی تولید بیش از 38 هزار تن انجیر خشک در این استان خبر داد و گفت: استان فارس با سطحی بالغ بر 44 هزار هکتار انجیرستان اولین تولید کننده انجیر کشور به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور با اذعان اینکه انجیر خشک ایران به ویژه شهرستان استهبان از نظر کیفی منحصر به فرد است، اظهار کرد: در سال جاری شهرستان استهبان با بیش از 22 هزار هکتار باغات انجیر مثمر سهم 17 هزار تنی از تولید انجیر خشک استان فارس را دارا خواهد بود.

  این مقام مسوول با اشاره به اینکه استهبان یکی از قطب های تولید انجیر خشک در دنیاست که محصول تولیدی در سطح جهانی از نظر کیفیت، برند جهانی و بی رقیب است، افزود: در حال حاضر عمده صادرات این محصول به کشور های آسیایی است، امیدواریم با ثبت جهانی انجیر استهبان به عنوان چهارمین نظام میراثی با ارزش جهانی کشور، بتواند مسیر خود را بیشتر از گذشته به بازارهای اروپایی باز کند.

او با بیان اینکه تنوع بخشی به بازارهای هدف از جمله بازارهای اروپایی یک ضرورت برای بهبود شرایط است، اضافه کرد: امیدواریم یکی از کارکرد های ثبت انجیر به عنوان میراث جهانی، معرفی این محصول به دنیا باشد و یک اطلاع رسانی همگانی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد تولید بیش از 38 هزار تن انجیر خشک در استان فارس

برآورد تولید بیش از 38 هزار تن انجیر خشک در استان فارس