مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-13بين الملل

414 میلی متر بارندگی تنها در 24 ساعت؛ دلیل اصلی تشدید خسارات سیل لیبی چه بود؟


از روز یکشنبه هفته جاری تا دوشنبه و در کمتر از 24 ساعت، بیش از 414 میلی متر بارندگی در این مناطق رخ داد.

به گفته یکی از محققان هواشناسی آمریکایی، - اوایل هفته جاری، وقوع سیلی هولناک در مناطق شرقی کشور لیبی سبب شد تا خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم این کشور وارد شود؛ حادثه ای مهیب که برخی منابع رسمی، شمار کشته های آن را بیش از 6 هزار تن عنوان می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سیل وحشتناک لیبی که به صورت ویژه در شهر ساحلی درنا با خسارات فراوانی همراه بود و چهره این شهر را پیش از وقوع سیل و پس از آن به کلی دگرگون کرد، حالا برای بسیاری این پرسش را به وجود آورده که اساساً دلیل رخ دادن چنین اتفاقی چه بوده و آیا احتمال تکرار آن در دیگر کشور ها وجود دارد؟ هرچند برای یافتن پاسخ این سوال باید به سراغ پدیده تغییر اقلیم و پیامد های عجیب مرتبط با آن رفت، درباره نمونه موردی کشور لیبی و سیل اخیر، مجموعه عوامل دیگری مانند موقعیت جغرافیایی منطقه، وضعیت سیاسی و امنیتی کشور لیبی به ویژه در شرق این کشور و زیرساخت ها و ضریب آمادگی کشور در برابر بلایای طبیعی را نیز باید در نظر گرفت.

در همین رابطه به تازگی روزنامه آمریکایی واشنگتن پست ، در گزارشی به ابعاد مختلف این حادثه پرداخت و در مورد آن اشاره کرد که به صورت کلی، شمال آفریقا در یک دهه گذشته، درگیر با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

414 میلی متر بارندگی تنها در 24 ساعت؛ دلیل اصلی تشدید خسارات سیل لیبی چه بود؟

414 میلی متر بارندگی تنها در 24 ساعت؛ دلیل اصلی تشدید خسارات سیل لیبی چه بود؟