مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 22:052023-08-23بين الملل

حال و هوای تمرچین در آستانه اربعین/فعالیت مرز 24 ساعته است


در آستانه اربعین حسینی مرز تمرچین پیرانشهر با آب و هوای مطلوب به صورت 24 ساعته آماده پذیرایی از زائرانی است که این مرز را برای حضور در کربلای معلی انتخاب کرده اند.

- ارومیه - در آستانه اربعین حسینی مرز تمرچین پیرانشهر با آب و هوای مطلوب به صورت 24 ساعته آماده پذیرایی از زائرانی است که این مرز را برای حضور در کربلای معلا انتخاب کرده اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: مرز تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیک ترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره 450 کیلومتر، تا کربلا 650 کیلومتر، تا کاظمین 535 کیلومتر و تا نجف اشرف 710 کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال 1386 به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود 70 هزار تردد در این ایام ثبت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال و هوای تمرچین در آستانه اربعین/فعالیت مرز 24 ساعته است

حال و هوای تمرچین در آستانه اربعین/فعالیت مرز 24 ساعته است