مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 10:102023-09-05سياسي

مراسم اربعین حسینی در عراق چه طور برگزار می شود؟


عزاداران طویریج دریک مسیر 20 کیلومتری خود را تا کربلا می رسانند و با اذکاری مثل «واحسینا»، «لَبَّیکَ یا حسین» و «وا ویل علی العباس» از یک درب حرم امام حسین(ع) یا حضرت عباس(س) وارد می‍شوند و هروله کنان از یکی از درب های دیگر بیرون می روند.

- گروه گردشگری خبرگزاری فارس: رسول اکرم(ص) در سفارشهای خود به جناب ابو‏ذر غفاری به اهمیت و جایگاه والای مؤمن در جهان اشاره کرده و فرموده است: یا اباذر! ان الارض لتبکی علی المؤمن اذا مات اربعین صباحا؛ (مکارم الاخلاق، ص 465) ای ابوذر! هنگامی که مؤمنی از دنیا می‏رود، زمین تا چهل روز برای فقدان او گریان و عزادار است این روایت را منشاء گرفتن چهلم برای متوفی در دین اسلام دانسته اند و از این روز یکی از مراسمهای مهم چهلم برای ما، چهل روز بعد از شهادت امام حسین(ع) و روز اربعین است.

اربعین نیز مانند دیگر مراسماتن عزاداری در هر کجای دنیا به نحوی انجام می شود.

اما شاید شما هم بخواهید بدانید، عراقی ها به عنوان کسانی که بیشترین نزدیکی را از نظر فیزیکی به بارگاه امام حسین(ع) دارند، مراسم اربعین حسینی(ع) را چه طور برگزار می کنند.

طویریج عزاداری سالانه اهالی شهر طویریج، از شهر خود تا حرم امام حسین(ع) در روز عاشورا یکی از بزرگترین و مشهورترین عزاداری های روز اربعین در عراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم اربعین حسینی در عراق چه طور برگزار می شود؟

مراسم اربعین حسینی در عراق چه طور برگزار می شود؟