مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 12:152023-08-23سياسي

تعداد نمایندگان مجلس به 340 نفر می رسد؟


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن ها داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، اقبال شاکری درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها مصوب شده، اما هنوز در صحن مجلس بررسی و تصویب نشده است.

دو هفته آینده هم مجلس تعطیل است و بعد از شروع جلسات علنی مجلس اگر لایحه برنامه هفتم توسعه در دستورکار قرار نگیرد، اولین طرح در دستور، طرح مربوط به افزایش تعداد نمایندگان است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح به حوزه های انتخابیه آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و مرکزی یک نماینده اضافه می شود که بر حسب میزان جمعیت و اقلیم و مسائل منطقه ای مشخص می شود که در کدام حوزه افزایش اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به استان های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان و یزد دو نماینده، فارس، کرمان، البرز و سیستان و بلوچستان 3 نماینده و به تهران 5 نماینده اضافه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد نمایندگان مجلس به 340 نفر می رسد؟

تعداد نمایندگان مجلس به 340 نفر می رسد؟