مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 14:302023-09-17پزشكي

راز ابتلا به آلزایمر را کشف شد


پروفسور دو استروپر می گوید کشف این که مسدود کردن مولکول MEG3 می تواند مرگ سلول های مغز را متوقف کند، می تواند به «خط تولید دارو های جدیدی برای مبتلایان به آلزایمر منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، گروهی از پژوهشگران بریتانیایی و بلژیکی معتقدند که چگونگی مرگ سلول های مغز (نورون ها) در مبتلایان به آلزایمر را کشف کرده اند.

برای دهه ها، این روند رازی کشف نشده و موضوع مباحث گسترده علمی بوده است.

این گروه از پژوهشگران در مقاله ای در نشریه علمی ساینس (Science) پروتیین های غیرطبیعی تولید شده در مغز را با عارضه نکروپتوز یا به اصطلاح خودکشی سلولی مرتبط کرده اند.

این یافته ها با عنوان هایی مانند خوب و هیجان انگیز توصیف شده ، زیرا می تواند به یافتن راه های جدیدی برای مقابله با این بیماری منجر شود.

سرنخ های مهمعلایم آلزایمر مانند از دست دادن حافظه حاصل از دست دادن سلول های مغزی یا نورون ها است و اگر داخل مغز افراد مبتلا به این بیماری بررسی شود، تجمع پروتیین های غیر طبیعی به نام آمیلویید و تاو مشاهده می شود.

اما تاکنون محققان نتوانسته اند ارتباط بین این ویژگی های خاص آلزایمر را کشف کنند.

و این همان چیزی است که پژوهشگران بریتانیایی و بلژیکی در موسسه تحقیقات دمانس بریتانیا وابسته به یونیورسیتی کالج دانشگاه لندن و دانشگاه کولوون بلژیک معتقدند آن ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز ابتلا به آلزایمر را کشف شد

راز ابتلا به آلزایمر را کشف شد