مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 07:102023-08-28پزشكي

این ماده پرمصرف می تواند باروری مردان را مختل کند


پژوهشگران «دانشگاه سون یات سن» با آزمایش روی جنین موش، اثرات قرار گرفتن در معرض یک روان کننده معمولی را که در پلاستیک ها استفاده می شود، بر باروری مردان بررسی کرده اند.

- پژوهشگران دانشگاه سون یات سن با آزمایش روی جنین موش، اثرات قرار گرفتن در معرض یک روان کننده معمولی را که در پلاستیک ها استفاده می شود، بر باروری مردان بررسی کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ادونسد ساینس نیوز، بیس (2-اتیل هگزیل) فتالات یا DEHP ، عضوی از خانواده فتالات ها است و یکی از پرمصرف ترین روان کننده ها به شمار می رود که به انعطاف پذیری و دوام بیشتر پلاستیک کمک می کند.

اگرچه DEHP در فرآیندهای تولید پلاستیک بسیار مؤثر است، اما به راحتی از موادی که در آنها گنجانده شده، شسته می شود.

این ویژگی منجر به حضور گسترده آن در موارد بسیاری از جمله تجهیزات بیمارستانی، بسته بندی مواد غذایی، گردوغبار موجود در هوا و محیط می شود.

این امر دانشمندان را بر آن داشته است تا اثرات DEHP بر سلامتی را در جمعیت هایی مانند جنین ها و کودکان در حال رشد که بیشتر آسیب پذیر هستند، ارزیابی کنند.

برخی از پژوهش ها نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض سطوح بالای DEHP ممکن است به اثرات منفی مانند زایمان زودرس، تغییر زمان بلوغ در پسران و دختران و تاخیر در رشد ذهنی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این ماده پرمصرف می تواند باروری مردان را مختل کند

این ماده پرمصرف می تواند باروری مردان را مختل کند