مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 10:452023-09-17اقتصادي

کاهش کلونی های زنبور عسل در کاشان


رییس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان گفت: تداوم خشکسالی و کاهش بارش های آسمانی در منطقه کاشان باعث فقیر شدن پوشش گیاهی در مرتع ها و افزایش تلفات زنبورها، - ایسنا/اصفهان رییس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان گفت: تداوم خشکسالی و کاهش بارش های آسمانی در منطقه کاشان باعث فقیر شدن پوشش گیاهی در مرتع ها و افزایش تلفات زنبورها، مهم ترین علت کاهش تعداد زنبورداران و کندوها شده است.

مجید احمدی مقدم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان کاشان دارای 150 زنبورستان با 8063 کندو است که با تولید 31 هزار و 571 کیلو عسل به ارزش هر کیلو سه میلیون ریال(300 هزار تومان)، حدود 95 میلیارد ریال درآمدزایی داشته است.

وی تأکید کرد: گرده افشانی زنبورها بر افزایش محصول های زراعی و باغی اثرگذار است و بخش بزرگی از درختان، به وسیله حشره ها از جمله زنبور عسل گرده افشانی می شوند.

توجه به زنبورداری به عنوان یک نهاده زنده در بخش کشاورزی بسیار حیاتی و استراتژیک است.

رییس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان، افزود: زنبورعسل نقش اساسی در بارور کردن درختانی مانند گیلاس، زردآلو، آلو و گلابی دارد و به ویژه در برخی درختان که دانه گرده توسط یک عامل از رقمی به رقم دیگر باید منتقل شود تا باروری درخت اتفاق بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کلونی های زنبور عسل در کاشان

کاهش کلونی های زنبور عسل در کاشان