مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 15:102023-09-05اقتصادي

روایت معاون وزیر اقتصاد از آثار مصوبه اصلاح نرخ خوراک و نرخ تسعیر پتروشیمی ها


اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ تسعیر ارز مبنای محاسبه قیمت خوراک، سوخت و محصول پتروشمی ها موجب بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و افزایش ظرفیت تامین مالی شرکت ها و پروژه ها در این بازار می شود و همچنین در کوتاه مدت موجب افزایش درآمدهای .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید علی روحانی در گفت وگو با شادا با تاکید بر ضرورت اصلاح مصوبه قبلی نرخ تسعیر ارز مبنای محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی ها اظهارداشت: درست است که افزایش نرخ خوراک موجب افزایش درآمدهای تبصره 14 قانون بودجه سال 1402 می شود و طبق محاسبات، هر 1000 تومان افزایش نرخ خوراک گاز، حدودا 40 همت درآمد سالیانه دولت را بهبود می بخشد، اما مصوبه قبلی هم در نحوه ابلاغ و هم در تعیین روش قیمت گذاری، دارای اشکالاتی بود.

این نواقص باعث سلب اعتماد فعالین بازار سرمایه شد که ثمره آن عدم امکان تامین مالی پروژه ها و شرکت ها و حتی دولت در بازار سرمایه بود و با هدف رشد تولید که در شعار سال منعکس شده در تناقض بود.

وی افزود: باوجود اینکه در روش قبلی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا مبتنی بر نرخ 28500 تعیین می شد، ولی در بسیاری از محصولات با درصد رقابت بیش از 30 درصد تا حتی 120 درصد مواجه بودیم.

در واقع گویی کالاها با نرخ ارز 40 تا 60 هزار تومانی به فروش می رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت معاون وزیر اقتصاد از آثار مصوبه اصلاح نرخ خوراک و نرخ تسعیر پتروشیمی ها

روایت معاون وزیر اقتصاد از آثار مصوبه اصلاح نرخ خوراک و نرخ تسعیر پتروشیمی ها