مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 14:302023-09-03بين الملل

وابستگی سنتی و معیشتی بزرگترین تهدید برای جنگل ها است


معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: وابستگی سنتی و معیشتی مردم، بزرگترین تهدید برای جنگل های کشور محسوب می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: وابستگی معیشتی مردم به جنگل ها از جمله شامل دامداری سنتی و زراعت در زیرآشکوب جنگل ها به ویژه در منطقه زاگرس، تهدید جدی برای این منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت: شخم زدن و سمپاشی در زیرآشکوب جنگل ها موجب می شود تعادل بیولوژیکی و اکولوژیک طبیعت بهم بخورد و ادامه آن منجر به بروز آفات و بیماری ها در این حوزه خواهد شد.

شعبانیان، طغیان آفات و امراض را از دیگر تهدیدها در حوزه جنگل های کشور نام برد و تصریح کرد: بخشی از علل طغیان آفات و بیماری در جنگل ها می تواند مربوط به تغییر اقلیم و خشکی های پی در پی باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از حشراتی که امروزه به عنوان آفت می شناسیم، زمانی عضو اکوسیستم جنگل بودند و آفت به حساب نمی آمدند، اما اکنون چون طغیان کردند از نظر اکولوژیکی و اقتصادی آسیب می زنند و آفت قلمداد می شوند.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، آتش سوزی را از دیگر تهدیدات در حوزه جنگل ها نام برد و گفت: آتش سوزی ها به طور عمده عامل انسانی دارند و ممکن است عمدی یا غیرعمدی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی سنتی و معیشتی بزرگترین تهدید برای جنگل ها است

وابستگی سنتی و معیشتی بزرگترین تهدید برای جنگل ها است