مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 12:002023-09-11بين الملل

بزرگ ترین رزمایش ناتو برای مقابله با روسیه برگزار می شود


ائتلاف ناتو در صدد است به عنوان بخشی از تلاش برای مقابله با روسیه، بهار سال آینده بزرگ ترین رزمایش نظامی خود از زمان جنگ سرد را برگزار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ناتو در حال آماده سازی بزرگترین رزمایش فرماندهی مشترک خود از زمان جنگ سرد در سال آینده است و بیش از 40 هزار نظامی را گرد هم می آورد تا دفع هرگونه حمله احتمالی روسیه به یکی از کشورهای عضو این ائتلاف را تمرین کند.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش کرد، رزمایش مدافع ثابت قدم (Steadfast Defender)، به عنوان بخشی از تلاش سریع ناتو برای تبدیل از ائتلاف واکنش به بحران به یک ائتلاف مبارزه در جنگ می باشد که این ائتلاف مدعی است این تغییر سیاست در پی جنگ اوکراین صورت گرفته است.

مقام های ناتو می گویند که بزرگ ترین رزمایش این ائتلاف بهار سال آینده برگزار خواهد شد و قرار است شامل 500 تا 700 مأموریت نبرد هوایی، بیش از 50 کشتی و حدود 41 هزار نظامی شود.

بنا به گفته مقام های ناتو، رزمایش فوق همچنین، اولین نوع از نظر قابلیت های فنی است و قرار است از داده های جغرافیایی جهانی واقعی استفاده شود تا سناریوهای واقعی تری برای نظامیان ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگ ترین رزمایش ناتو برای مقابله با روسیه برگزار می شود

بزرگ ترین رزمایش ناتو برای مقابله با روسیه برگزار می شود