مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-03سياسي

دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه ده زیار: مجلس واقعه در شأن هنر تعزیه نیست


دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه ده زیار در بیانیه ای اعلام کرد :برنامه تلویزیونی مجلس واقعه در شأن هنر عظیم آیینی تعزیه نیست.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - خبرگزاری دانشجو نوشت: دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه ده زیار که در استان کرمان فعال است، با توجه وقوع برخی مسائل در برنامه “مجلس واقعه” در بیانیه ای اعلام کرد: برنامه تلویزیونی مجلس واقعه در شأن هنر عظیم و آیینی تعزیه نیست.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم کیمیایی است عجب تعزیه داری حسین  که نباید ز کسی منت اکسیر کشید تعزیه تنها هنر نمایشی جهان اسلام است که متاسفانه و یا خوشبختانه از ابتدای پیدایش آن با مخالفین زیادی روبه رو بوده است، خوشبختانه از این جهت که این مخالفت ها کم و بیش باعث ارتقای سطح تعزیه و همچنین جذب مخاطبان بیشتر شده و مردم محب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با جدیت مقابل غرض ورزی ها ایستاده و از این هنر غنی و آیین مذهبی خود دفاع و حمایت کردند.

  مردم بصیر ایران اسلامی می دانند که مخالفت با تعزیه فقط به قبل از دوران طاغوت پهلوی در قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر نمی گردد و امروزه نیز این مخالفت ها وجود دارد چرا که تعزیه هنر برملا کردن ظلم در هر عصر و زمانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه ده زیار: مجلس واقعه در شأن هنر تعزیه نیست

دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه ده زیار: مجلس واقعه در شأن هنر تعزیه نیست