مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 09:202023-08-27سياسي

روزنامه هم میهن: رییس دولت اصلاحات تعارفات را کنار گذاشت/ نسخه جدید سیدمحمد خاتمی


ینگونه به نظر می رسد که مواضع خاتمی با ادامه روندهای سابق پس از اعتراضات سال گذشته از حالت پیشنهاد خارج شده و حالت دستوری پیدا کرده است.

نخستین تغییر محسوس در گفتمان خاتمی، - رییس دولت اصلاحات در ماه های اخیر در بازه های زمانی مختلف، بیانیه ها و اظهارنظرهایی را مطرح کرده است که برخی از آن تعبیر به تغییر گفتمان او و عبور از اصلاح طلبی کردند و در این بین اصولگرایان و جریان تندروی مخالف او واکنش بسیاری نشان داده اند تا جایی که روزنامه جوان از حربه رو در رویی جریان متبوع خود استفاده کرده و بیانیه 15 ماده ای را در برابر بیانیه میرحسین موسوی گذاشت تا این دو جریان را از هم منفک کند اما این بار با اصطلاح ضربه هوک چپ چریک تلاش کرد که مسیر او را از طیف دیگری از اصلاح طلبان به پرچمداری بهزاد نبوی جدا نشان دهد.

    این تغییر گفتمان مطرح شده درباره خاتمی اما در شرایطی که بسیاری بر تحلیل نه اصلاح طلب، نه اصولگرا تاکید دارند؛ موجب تامل جدید در کنار هجمه های جدید اصولگرایان شده است.

معمولا خاتمی را با تاکیداتش بر عملکرد ساختار سیاسی پیشنهاد به آن حداقل طی یک سال گذشته می‎توان به یاد آورد؛ آنجا که در یکی از نخستین اظهارنظرهای خود پس از حادثه شیراز، در پیامی گفته بود: حکومت باید ضمن شنیدن صدای انتقاد و اعتراض -حتی اگر ناحق باشد- زمینه را برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه هم میهن: رییس دولت اصلاحات تعارفات را کنار گذاشت/ نسخه جدید سیدمحمد خاتمی

روزنامه هم میهن: رییس دولت اصلاحات تعارفات را کنار گذاشت/ نسخه جدید سیدمحمد خاتمی