مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 21:302023-08-27پزشكي

دارویی که درمان سرطان مغز را متحول خواهد کرد


مخترع و دانشمند یک درصد برتر جهان از پایان یک طرح تحقیقاتی برای تهیه داروی موثر بر بیماری های دستگاه عصبی مرکزی و سرطان مغز خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مخترع و دانشمند یک درصد برتر جهان از پایان یک طرح تحقیقاتی برای تهیه داروی موثر بر بیماری های دستگاه عصبی مرکزی و سرطان مغز خبر داد.

محمودرضا جعفری، امروز 5 شهریورماه، در نشست خبری طرح های تحقیقاتی پایان یافته دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سالن شورای معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، در خصوص نتایج طرح تیم تحقیقاتی با عنوان تهیه نانولیپوزوم های دوکسورو بیسین هدفمند شده با گلوتاتیون و مشتقات آن و بررسی عبور از سد خونی مغزی در درمان سرطان مغز ، اظهار کرد: به علت وجود سد خونی مغزی، بیشتر داروهای موجود امکان ورود به محیط مغزی و اثر بر روی سلول های سرطانی را ندارند.

وی افزود: در تحقیق حاضر گلوتاتیون که دارای گیرنده ای روی این سد است بر سطح نانوذرات لیپوزومی متصل و موجب می شود که این نانوذرات بتوانند از سد خونی مغزی عبور کرده و در دسترس سلول های نامیرای انواع سرطان مغز قرار گیرند و در نهایت باعث از بین رفتن سلول های سرطانی شوند.

جعفری ادامه داد: مشابه این طرح در خارج از کشور و در لایدن هلند انجام شده و در حال گذراندن فاز دو بالینی برای تایید و ورود تجاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارویی که درمان سرطان مغز را متحول خواهد کرد

دارویی که درمان سرطان مغز را متحول خواهد کرد