مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 16:452023-08-30اقتصادي

خودکفایی ایران در طراحی و ساخت تجهیزات خطوط انتقال گاز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، اسدالله مهری، مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت از خودکفایی کشور در طراحی و ساخت بسیاری از تجهیزات خطوط انتقال گاز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید در این منطقه از ابتدای سال جاری اقدامات مهمی انجام شده است و سعی کردیم بیشترین خرید را از شرکت های داخلی داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت های این منطقه در حوزه عملیات ایستگاه ها و تعمیرات اساسی از شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان قطعات زیادی که در اختیار شرکت های غربی بود را بومی سازی کرده اند، نمونه اش یک دستگاه روتور کمپرسور بود که تولیدش را یکی از شرکت های دانش بنیان از سال گذشته در استان شروع کرد، ساخت این روتور بالغ بر 80 درصد صرفه جویی ارزی به همراه داشت و دستیابی به توانمندی ساخت روتور مذکور ، توسط متخصصان داخلی امکان پذیر شد.

مهری خاطرنشان کرد: این روتور حدود 3 ماه است که در تاسیسات تقویت فشار گاز دهق در حال بهره برداری است و تا کنون هیچ موردی دال بر اینکه ایرادی دیده شود گزارش نشده است و این باعت افتخار است.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران یادآور شد: 700 قلم جنس از کالاهای هایتک خطوط گاز هم اکنون به همت شرکت های دانش بنیان و با همکاری و راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی ایران در طراحی و ساخت تجهیزات خطوط انتقال گاز

خودکفایی ایران در طراحی و ساخت تجهیزات خطوط انتقال گاز